субота, 14 березня 2020 р.



Дистанційне завдання під час карантину

Основи здоров’я  5-А/В/Г  16-20.03.2020

Тема: Пожежна тривога. Сам удома


Мета:розглянути з учнями можливі небезпеки під час гасіння пожеж; ознайомити їх з основними правилами поведінки при евакуації з приміщення, пояснити причини виникнення та способи уникнення задухи, обговорити з учнями небезпечні ситуації, які можуть трапитися вдома; вчити дітей розумно виходити з несприятливих ситуацій і пояснити можливі способи їх уникнення.; вчити дітей обирати безпечні предмети та місця для розваг і уникати небезпечних ситуацій під час відсутності дорослих; розвивати вміння орієнтуватися у складних ситуаціях, виховувати   винахідливість.

Обладнання: Підручник  для  5-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво
«Алатон»,  2018.  —  180  с., наочність.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
·         демонструвати способи гасіння невеликої пожежі, у тому числі йпожежі, спричиненої електричним струмом;
·         демонструвати, як захистити органи дихання від отруйних газів;
·         показувати шлях евакуації з приміщення школи.
ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
До  яких  небезпечних  наслідків  може  призвести  пожежа  в  житловому  будинку,  в  громадському  приміщенні (школі,  кінотеатрі),  на  промисловому  підприємстві, військовому  складі?
4.Зворотній зв'язок ( перевірка д/з та раніше засвоєних знань)
         Як ви розумієте термін «пожежа»?
         Що є необхідним для виникнення пожежі? (Трикутник вогню)
         Які горючі речовини ви знаєте?
Яка ситуація може викликати пожежу?
ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Вогонь може бути другом людини або її ворогом. Особливо небезпечні пожежі в громадських приміщеннях, зокрема в школі, де одночасно перебуває багато людей. Тому в кожній школі є люди, які відповідають за пожежну безпеку – це і директор, і класні керівники, і технічні працівники. Безпеку школи перевіряють пожежники. Та всі їхні зусилля будуть марними, якщо учні проводитимуться необачно, створюватимуть небезпечні ситуації, а в разі їх виникнення діятимуть неорганізовано. Щоб цього не сталося, ми з вами продовжуємо вивчати пожежну безпеку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Частина І.

Мозковий штурм “Вогонь я використовую ... ”

Ми з’ясували, де ви використовуєте вогонь, але ж відомо, що крім користі вогонь може принести й багато горя.
Головна небезпека, від якої гинуть люди на пожежі, – це дим і гаряче повітря, від яких може статися задуха, тому у задимленому приміщенні дихати треба тільки через мокру тканину. У задимленому приміщенні слід пересуватися повзучи, тому що знизу менше диму. Виходячи з приміщення, де виникла пожежа, потрібно щільно зачинити двері, щоб  залишити полум’я без кисню.
Якщо дим в під’їзді (коридорі), треба передусім з’ясувати, що трапилось, а потім якнайшвидше залишити приміщення через основні та запасні виходи. З другого-третього поверхів можна спускатися на зв’язаних простирадлах або кабелях, якщо існує небезпека для життя.
Для того, щоб загасити невелику пожежу (наприклад, в будинку загорівся рушник чи ковдра тощо), потрібно загасити пожежу на стадії загоряння. Для цього буває достатньо затоптати вогонь ногами чи вилити на нього склянку води. Можна накрити вогонь пальтом, килимом, ковдрою, засипати землею чи піском або скористатися вогнегасником.
Для гасіння електроприладів (телевізора, праски тощо) найголовніше – це вимкнути вилку з розетки або вимкнути електрику на щитку. Лише знеструмивши електроприлад, його можна гасити як звичайний осередок вогню. Найкраще накрити його ковдрою, щоб припинити доступ кисню, і залити водою.


Згадайте правила виклику пожежної охорони:
•          Набрати 101.
•          Назвати чітко адресу (вулицю, дім, квартиру).
•          Назвати своє ім’я, прізвище.
•          Повідомити, що саме горить.
Настала черга ознайомитися з планом евакуації з приміщення школи (вчитель показує  план).
Кожен з вас самостійно складе правила евакуації з приміщення. Потім ми разом їх узагальнимо:
а)         не штовхатись;
б)         не панікувати, не плакати, не кричати;
в)         не ховатись;
г)         виходити по черзі з приміщення згідно з планом евакуації.

Зверни увагу! Досліди! Вивчи!
1.      Знаки:

Результат пошуку зображень за запитом картинка пожежні знаки
2.      Вогнегасники
Для гасіння яких пожеж використовують вогнегасники:
Ø  Вуглекислий
Ø  Порошковий
Ø  Водопінний 
Результат пошуку зображень за запитом види вогнегасників картинка
1 Вуглекислотний вогнегасник призначений для гасіння рідких і газоподібних речовин. Заправлений вуглекислотою, яка не залишає забруднюючих речовин на об'єкті гасіння. Рекомендуються для гасіння електроустановок з напругою до 1000В, комп'ютерів, а також пожеж на транспорті, житлових і виробничих приміщеннях. 
2 Вогнегасники з порошком— є найбільш універсальними вогнегасниками по сфері застосування, з їхдопомогою можна успішно гасити майже усі класи пожеж, у тому числі і електроустаткування, що знаходиться під напругою до 1000 В. Вогнегасники не призначені для гасіння загорянь лужних і лужноземельних металів і інших матеріалів, горіння яких може відбуватися без доступу кисню.
3 Пінні вогнегасники застосовують для гасіння піною загорянь, що починаються, майже всіх твердих речовин, а також горючих і деяких легкозаймистих рідин на площі не більш 1 м². Гасити піною електричні установки, що загорілися, і електромережі, що перебувають під напругою, не можна, тому що вона є провідником електричного струму. Крім того, пінні вогнегасники не можна застосовувати при гасінні лужних металів натрію й калію, тому що вони, взаємодіючи з водою, що перебуває в піні, виділяють водень, який підсилює горіння, а також при гасінні спиртів, тому що вони поглинають воду, розчиняючись у ній, і при влученні на них піна швидко руйнується. Сучасні пінні вогнегасники використовують у якості газотвірного реагенту азид натрію, який легко розкладає з виділенням великої кількості азоту.
До недоліків пінних вогнегасників ставиться вузький температурний діапазон застосування (5-45 °C), висока корозійна активність заряду, можливість ушкодження об'єкта гасіння, необхідність щорічного перезарядження.
3.Заходи евакуації на випадок пожежі. Обговорення плану евакуації  школи :
Назва дії
Порядок і послідовність дій
1
Повідомлення про пожежу
У разі виявлення пожежі або її ознак треба негайно:
       повідомити телефоном пожежну частину;
       увімкнути систему оповіщення про пожежу;
       повідомити директора школи
2
Евакуація учнів
У разі виявлення пожежі або за сигналом оповіщення (зазначається вид сигналу) учнів якнайшвидше виводять назовні згідно а планом евакуації
3
Звірка списочного складу з фактичною наявністю евакуйованих
Усіх евакуйованих з будівлі учнів перевіряють поіменно за класним журналом або за списками
4
Пункти розміщення
евакуйованих учнів
Удень учнів классами розміщують у будівлі за адресою (адреса).
У нічний час їх евакуюють до будівлі за адресою (адреса).
5
Гасіння пожежі
працівниками
закладу д
о прибуття
пожежників
Гасіння пожежі організовують негайно з моменту її виявлення і проводять працівники закладу, не зайняті еваку­ацією учнів. Для гасіння використовують усі наявні засо­би пожежогасіння

Частина ІІ.   Сам вдома
 
https://www.youtube.com/watch?v=mDDzgKQ9e0U- переглянути відео та дати відповіді  на питання (усно)
Запитання для обмірковуваня:
- Чому двері свого дому треба завжди тримати замкненими?
- Чому не можна відчиняти дверей незнайомим людям?
- Чи можна відчиняти двері, якщо за ними стоїть людина в міліцейській формі?
- Чому не варто вихвалятися перед друзями дорогими речами?
- Чому не можна залишати ключі під килимком або в інших легкодоступних місцях?
- Де їх найкраще зберігати?
 Склади і запиши в зошит правила для тих, хто залишається сам удома:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Знайдіть вихід із таких ситуацій:
1. Без попередження приходить працівник служби газу. Ви його не знаєте. Говорить, що необхідно перевірити справність газових приладів. Якими будуть ваші дії?
2. Міліціонер просить відчинити двері для якоїсь перевірки. Ваші дії?
Продовжити фразу: «Дім може бути фортецею, якщо...»
ІІІ. Заключна частина
1.Зворотній зв'язок - вправа «ТАК» «НІ»
Дітей молодшого віку, хворих і поранених евакуйовують першими.
Евакуацію розпочинають з найближчих до місця пожежі приміщень і з поверхів вище від пожежі.
Учителі та інш іпрацівники школи не залишають учнів без нагляду від моменту виявлення пожежі до її ліквідації.
Узимку діти одягаються або беруть теплий одягіз собою.
У небезпечній зоні ретельно перевіряють усі приміщення в пошуках дітей, які могли сховатися під партами чи в шафах.
На входах до будівлі виставляють пости, щоб перешкоди типоверненню людей у небезпечну зону.
Не виходити з будівлі, що горить, поки за вами не прийдуть дорослі
Ховатися від пожежі  в шафі
Закривати очі, щоб не було так страшно
Відразу втекти першим і якнайдалі
Перед залишенням будівлі зібрати всі свої речі
Попередити про виникнення пожежі своїх батьків та рідних
2.Ситуаційні завдання.
1.         Ви йдете на горище шукати старий капелюх. Ви візьмете із собою:
а)         сірники;
б)         ліхтар;
в)         свічку.
Поясніть чому?
2.         На хлопцеві загорівся одяг. Як ви йому допоможете?
а)         обіллєте його водою;
б)         скажете, щоб він біг швидше;
в)         накинете на нього цупку тканину:
г)         станете збивати вогонь руками.
3.         Повертаючись зі школи, побачили, що з вікон вашої оселі йде густий, чорний дим. Потрібно ... (викликати службу пожежної охорони, покликати на допомогу людей).
4.         Ваше помешкання раптово почало наповнюватись чадним димом. Потрібно... (з’ясувати причину диму і, якщо можливо, погасити пожежу; провітрити приміщення; повідомити сусідів чи батьків).


Гра “Підкажи слово”
Щоб здоров’я діткам мати
Та уникнути біди,
Треба правила ці знати,
Пам’ятати їх завжди.
Як немає поруч мами,
То вирішуйте самі.
Можна гратись з сірниками?
Кожен скаже вірно: Ні!
В лісі вогнище розклали
Для забави навесні. 
Аж до зір воно палало.
Так робити можна?  Ні!      
Телевізор увімкнули,
Подивились та й пішли.
Тільки вимкнути забули.
Так і треба, діти?  Ні!
На плиті вогонь палає,
Мама вийшла, ви самі.
Коли хтось вогонь займає,
То він вірно робить?  Ні!
Тож, щоб сонечку радіти
І дорослим, і малим,
Від пожежі треба вміти
Захищатися самим.

Домашнє завдання
1.      Опрацювати § 22,24 ; вивчити знаки, навчитися розпізнавати  вогнегасники,  ретельно опрацювати зміст на  ст.143, скласти і записати в зошит правила для тих, хто залишається сам .Кому цікаво - виконайте інтерактивні вправи за посиланням: https://learningapps.org/4455342    або   https://learningapps.org/4946630













Немає коментарів:

Дописати коментар