пʼятниця, 13 березня 2020 р.


16.03.2020

6-Б, 6-В


Тема: Безпека твого дому . Пожежна безпека твоєї оселі
                                                                                    «Скажіть мені і я забуду,
покажіть мені і я можливо запам’ятаю,
залучіть мене і я зрозумію»
(Конфуцій 450 р. до н.е.)


Мета:ознайомити учнів із правилами користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами; відпрацювати порядок дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію; розвивати навички безпечного користування побутовими приладами й комунікаційними мережами; виховувати спостережливість та уважність.
Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність.

Додаткові ресурси
https://www.youtube.com/watch?v=a_dlA0xHOC0 – пропоную переглянути
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
-          назвати небезпечні ситуації, які можуть виникнути в житловому будинку;
-          пояснити значення терміна «комунікації»;
-          розрізняти препарати побутової хімії за рівнем безпеки;
-          продемонструвати вміння користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку.
ХІД УРОКУ
І.  Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Обговорення
1. Що таке електроприлади?
2. Які існують системи опалення будинку?
3. Чому газ може бути небезпечним?
4. Що відноситься до побутової хімії?
ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності
Мозковий штурм
1.Що означає вислів «Мій дім – моя фортеця»? А що ж таке фортеця? (Це укріплений пункт із капітальними стінами, військом, запасами, призначений для тривалої оборони.)

2. Продовжіть фразу: «Дім моєї мрії — це...»
Дім — це місце, про яке ти завжди згадуватимеш з теплотою, адже тут ти зростаєш, оточений дорогими для тебе людьми і пам'ятними речами. Колись, приїхавши в гості до батьків, розповідатимеш своїм дітям: «Ось моє улюблене крісло, а це табуретка, з якої я впав, коли був малий».
Щоб залишилося якнайбільше приємних спогадів, треба вчитися правильно користуватися всім, що є у твоєму домі — комунальними зручностями, електричними і газовими приладами. Звісно, поки щоз дозволу і під наглядом дорослих.
Комунальні вигоди
У місті люди живуть переважно в будинках з усіма вигодами: центральним опаленням, гарячою і холодною водою, газовою або електричною плитою
Сільське житло часто не має таких вигод: його опалюють піччю, господарі носять воду з криниці, їжу готують на газовій плиті, яку з’єднано з газовим балоном, або на електроплиті
Бувають будинки змішаного типу, які мають не всі, а лише деякі комунальні вигоди. А які комунальні вигоди маєш ти? Щоб забезпечити мешканців усім необхідним, до будинків прокладають теплотраси, труби водогону, потужні електричні кабелі. Це — комунікації. Частину з них прокладено назовні, а частину — під землею.
ІV. Вивчення нового матеріалу
• Вивчення матеріалу підручника:
- «електрика»;
-  «газ»;
- «вода»
- «хімія».
                                       Питання по темі «електрика»;

1. Які комунікації, електричні прилади і препарати побутової хімії використовують у ванній кімнаті, на кухні?
2. Які небезпечні ситуації там можуть виникнути.?
Завдання:
  1. Розглянути ситуацію та скласти правила безпечної поведінки.
Мама залишила малого Сашка самого вдома. Він довго грався, потім захотів дізнатися, що знаходиться всередині розетки. Хлопчик узяв цвях і засунув до розетки. Його сильно вдарило струмом, відштовхнуло від розетки, він упав на підлогу. Добре, що вчасно прибігла мама і викликала лікаря.  Сашка відвезли до лікарні й урятували йому життя.
ü  Які висновки – правила ви можете сформулювати?
Правила:
1)      Ніколи не вмикайте в електричні розетки нічого, крім електричних вилок, тому що вас може вдарити струмом, убити або ви спричини пожежу.
2)      Не можна вмикати електроприлади без нагляду дорослих, протирати їх мокрою ганчіркою, залишати довго ввімкненими, торкатися до їх внутрішніх частин, коли прилади перебувають у робочому режимі.

  1. Марійка, збираючись до школи, ввімкнула праску, щоб попрасувати хустинку, але провід раптово загорівся.
1 письмове завдання в зошиті - розробити правила дій у разі, якщо загориться електроприлад і запишіть після теми уроку!!!
Правила:
1
2
3
4
5
v  Чому не можна забивати цвяхи поблизу електричних розеток?
v  Чому не слід користуватись електроприладами під час купання у ванні?
v  Чому перед заміною перегорілої електролампи треба обов’язково вимкнути освітлювальний прилад з розетки або вимкнути електрику на щитку?
v  Чи є електроприлади, які не треба вимикати, йдучи з дому?


Завдання по темі  «газ»;

1. Складіть і запишіть правила правильного поводження з газовими приладами
Правила:
1
2
3
Завдання по темі  «вода»

Розглянути ситуацію та скласти і записати  правила
 безпечної поведінки
3.Микола прийшов додому зі школи. Посеред квартири на підлозі побачив багато гарячої води. Що є можливою причиною? Які дії можете запропонувати?
Правила – дії:
1
2
3

Завдання по темі  « хімія»

• Розгляньте упаковки препаратів побутової хімії, визначте, до якої групи вони належать.
V.  Закріплення знань учнів
Закінчити речення – усно
1.Виявити витікання газу можна …  (на око – на поверхні мильної води виділяються пухирці, на слух – газ виривається зі свистом, за запахом)
2.Не можна шукати місце протікання газу …  (за допомогою відкритого вогню).
3. На кухні небезпечно виконувати домашні завдання, коли горить газ, бо … (накопичується вуглекислий газ, настає кисневе голодування і починає боліти голова).
2*. Що треба зробити перед тим, як увімкнути газову колонку: а) перевірити тягу; б) відкрити газовий вентиль?
1. Яких правил слід додержуватися під час користування електроприладами?
2. Чому небезпечно користуватися електроприладами у вологому приміщенні?
3. Розкажи, як вмикатимеш у розетку та вимикатимеш електричний прилад,
якщо шнур відокремлено від нього.
4. До яких наслідків може призвести нехтування правилами безпечного користування електроприладами?
Ситуаційні завдання - усно
Як діятимеш, якщо:
• у ввімкненому в розетку телевізорі щось затріщало та зникло зображення?
• у настільній лампі перегоріла лампочка?
Запитання - усно
-          Назвіть небезпечні ситуації, що можуть виникнути в житловому будинку.
-          Що робити, коли в кухні чути запах газу?
-          Що треба зробити, якщо протікає батарея теплової мережі?

Перегляд фільму «Пожежа в квартирі» (6 хвилин)


Під час перегляду
фільму спостерігаємо і називаємо небезпечні фактори пожежі.
Коли людина перебуває в зоні пожежі, то може потрапити під вплив
небезпечних факторів.
Небезпечні фактори пожежі:
1. Токсичні продукти згорання. Квартири і офіси оздоблюються значною
кількістю синтетичних матеріалів, внаслідок горіння яких утворюється
найсильніша отрута – синильна кислота, чадний газ, сірчаний газ, вдихання
яких смертельне.
2. Вогонь – це надзвичайно небезпечний фактор пожежі. Під час пожежі
температура полум’я може досягати 1200-1400* С. У людей які перебувають в
зоні теплового випромінювання полум’я, можуть виникати опіки, сильні
больові відчуття.
3. Дим. Це велика кількість найдрібніших частинок незгорілих речовин, які
перебувають у повітрі. Він спричиняє швидке подразнення органів дихання і
слизових оболонок. Крім того у задимлених приміщеннях видимість становить
2-2,5 м.
4. Нестача кисню зумовлена тим, що в процесі горіння в приміщені вміст
кисню знижується до 14% і нижче (за норми 21%). При цьому погіршується
координація рухів, з’являється слабкість, запаморочення, загальмовується
свідомість.
27
5. Вибухи. Стається через витікання небезпечних речовин.
6. Руйнування будівель. Внаслідок втрати їх міцності під впливом високих
температур і вибухів.
7. Паніка. При цьому люди втрачають розважливість, їх дії стають
неконтрольованими. Паніка здатна призвести до загибелі людей.
8. Загибель людей.

 Домашнє завдання
ІV . ЗАВДАННЯ (РІЗНОРЕВНЕВЕ)
1. Опрацювати § 26 -27
І рівень – опрацювати 26-27 параграфи за підручником
ІІ рівень – удома під наглядом батьків відпрацюйте правило вмикання газової плити, перекривання вентилів водогону й вимикання електрики на щитку.
ІІІ рівеньпідібрати або скласти загадки про електроприлади, водогін, теплові мережі й газоприлади та  надіслати на електронну пошту: Ljwz1991@ukr.net

Або
Завдання:  проаналізуй запропоновані ситуації, склади план виходу з них.
Ситуація 1.
Дванадцятирічна дівчинка та її трирічна сестра дивилися телевізор,
дорослих вдома не було. Раптом з телевізора повалив дим. Що потрібно
зробити дітям?
Ситуація 2.
Діти гралися з сірниками і підпалили килим. Він почав жевріти і
задимив кімнату. Потай від дорослих діти відчинили вікна для провітрювання,
але килим спалахнув і почалася пожежа. Як діяти в такій ситуації?
Ситуація 3.
Максим і Степан міркували, що робити якщо на комусь загорівся одяг. –
Щоб збити полум’я, треба впасти на землю і покачатися, - сказав Максим. – А
я думаю, промовив Степан, - слід чимдужче бігти проти вітру. Хто з хлопців
правий і чому?
Ситуація 4.
Людина живе у готелі на восьмому поверсі. Вночі вона прокинулася від
запаху диму. Як їй діяти?

Підсумки
Безпека оселі передусім залежить від її мешканців.
Порушення правил користування електричними приладами призводить до ураження електричним струмом або до пожежі. Витікання газу може спричинити вибух або отруєння.
У твоєму віці вчитись користуватися водогоном, електричними та газовими приладами можна тільки під наглядом дорослих.
Перед тим як користуватися препаратами побутової хімії, уважно прочитай інструкцію і застереження. Намагайся уникати контактів з препаратами четвертої групи.

Я думаю, що всі ви зрозуміли, що від кожного з вас залежить не тільки своє здоров'я, а й ваше майбутнє . 

Немає коментарів:

Дописати коментар